Senyuman indah

Selasa, 16 April 2013

kawan, teman, sahabat, cinta

kawan: "teman malam ni teman kawan ke suatu tempat tau, ada perkara penting"..
teman: hanya tersenyum dan membuat mimik muka berjenaka..

kawan: turut tersenyum walaupun tiada respon yang diberi..
teman: bersiap-siap dan melangkah keluar tanpa sepatah pun berbicara..

kawan: hanya memerhati tanpa bertanya ("nak ke mana?") soalan yang tersembunyi disanubari..
teman: melangkah pergi meninggalkan kawan sendiri..

kawan: terdiam.. tiada siapa yang boleh bantu saat diperlukan sebegini.. hati bersedih, tetapi cuba untuk melemparkan senyuman..
teman: pulang dengan begitu ceria, dan mencerita itu dan ini "bla..bla..bla.."
kawan: hanya mendengar...

teman: "aku naik kereta tadi dengan dia pergi ke.........."
kawan: terperanjat tapi cuba berlagak selamber.. tahu lah kawan bahawa teman lebih mengutamakan cinta...

kawan: sedih.. "kenapa teman lebih mengutamakan cinta?"
sahabat: "kerana cinta mereka buta, bersabar lah kawan"

kawan: "saat dalam kesusahan aku memerlukan seseorang disisi untuk membantu"
sahabat: "sabar kawan, aku berjauhan dari dirimu, andaikan aku disisimu, aku akan membantu mu selagi aku mampu, asalakan aku bisa melihat kau bahagia"

kawan: "kenapa kita ditakdirkan berjauhan? :("
sahabat: "sabar kawan, Allah sedang menguji kawan, sahabat, teman serta cinta"

kawan: sedih "siapa yang perlu diutama apakah kawan atau cinta?"
sahabat: "soalan kawan, akan sahabat jawab nanti.......  yang penting kawan perlu tahu biarlah mereka memperlakukan sebegitu pada kawan, tetapi kawan masih ada sahabat, walaupun kita berjauhan"

salam rindu untuk sahabat...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan