Senyuman indah

Selasa, 23 Julai 2013

muhasabah

catatan di pagi 14 Ramadhan

cinta itu fitrah insani, tetapi kenapa di cemari....

aku saja nak coret sedikit apa yag aku rasa selama ini, jujur aku tak pernah menafi cinta itu fitrah insani, aku sendiri merasai perasaan itu..tetapi dengan cinta kita tetap tak boleh merubah hukum, keluar berdua-duaan dengan lelaki ajnabi haram hukumnya biar pun sudah bertunang.....

aku pernah dengar hadis Nabi, mafhumnya siapa yang nampak kemungkaran cegahlah dengan tangan, kalau tak mampu, cegahlah dengan lidah, kalau tak mempu cegah lah dengan hati, itu lah selemah iman....

selemah iman? ya ini lah level iman aku sekarang..aku tak mampu untuk menegur dengan lisan apabila  kawan2 aku sering keluar dengan jantan.. biasa lah kawan, bila tegur ada yang terasa pulak, masam muka, tak cakap.. ya Allah susahkan? :(

untuk kawan2 yang terbaca penulisan aku ini, aku nasihat kan
benteng lah cinta kalian dengan iman,
 pagar lah dengan larangan agama...
pendam lah cinta kalian sehingga kalian halal...
jangan berdua-duaan, berpegang tangan dsb..
lagi bagus biarlah cinta kalian menjadi rahsia hingga sampai masa yang sesuai untuk kalian hebohkan...

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan