Senyuman indah

Rabu, 8 Ogos 2012

Bisikan hati..

Saat sendirian,
segalanya bermain difikiran,
jiwa resah hati gelisah,
ntah apa perlu ku ungkapkan,
mungkin cuma perasaan..
ingin sekali ada yang mengerti,
sentiasa disisi menemani,
sudi mendengar setiap bait puisi,
yg akan keluar dari diri yang sepi...
inilah nasib diri,
teramat rindu pada family & sahabat sejati,
bersama mereka ku gah berdiri,
kata2 mereka penuh motivasi..

inilah diri pendamba kejayaan,
jalan menuju kejayaan penuh pengorbanan,
terpaksa berjauhan dengan insan tersayang,
demi cita2 yg diimpikan...
di bumi mana cita2 kan berpijak,
sedangkan persahabatan kan tetap tegak,
cita2 ini mendapat dukungan,
namun berjauhan berat untuk kurelakan....

disebalik lembaran sejarah islam,
semua serikandi menjadi pahlawan,
gah berdiri dimedan juang,
tanpa gentar demi islam..
Dunia modern melakarkan,
sosok wanita yang boleh dibanggakan,
dengan hasil kejayaan
mereka menjadi teladan..

dengan melihat dunia aku mendapat inspirasi,
dari melihat pengalaman aku mendapat motivasi,
aku ingin menjadi anak yang boleh dibanggakan,
anak yang solehah anak yang cemerlang dalam kehidupan,
yang bisa mengalir air mata kegembiraan,
dipipi insan yang banyak berkorban.....
mana mungkin harapan tanpa sandaran,
kepada DIA aku mengharapkan,
kabulkan permintaan,
kurniakan aku kejayaan.......

AllahuRabbi................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan