Senyuman indah

Rabu, 8 Ogos 2012

Pendamba cita2 dan cinta

Alam bagaikan menjadi saksi,
sedih yang ku rasai,
aku rindukan kejayaan yang pasti,
untuk cita2 yang aku impi..


aku termenung bukannya murung,
aku termenung bingung,
soal cita dan cinta terus ku fikir,
kemana tamat dan kesudahnnya..

wujud aku ada cita dan cinta,
aku ingin pemberi inspirasi dan motivasi,
penguat jiwa dan hati,
aku pendamba cita2 dan cinta,
dambaanku bukan khayalan,
ku mohon Tuhan hampar untukku jalan,
demi mencapai apa yang dimpikan..

aku ingin pengembaraan ilmuku bermula,
biarlah aku menjadi seperti Ibn Batuta,
mengembara ke pelusuk dunia,
dengan semangat waja..

Allah di Arasy tinggi maha melihat bisikan hati Insani..
buka lah jalan untukku ya Rabbi,
agar cita2 ini bukan hanya mimpi tapi mnjadi realiti..
makhluk langit terus menjadi saksi
pada sekeping hati yg bercita2 tinggi..

cita2 aku utamakan tapi cinta tidak ku hindarkan,
aku ibarat perjalanan ke ke sebuah mahligai idaman,
cita2 jauh di depan,
dipertengahan jalan cinta mnghulurkan salam,
aku smbut lalu sama2 mnuju yg diredhai Tuhan,
wujud aku ada cita dan cinta,
kerna itulah aku pendamba cita2 dan cinta..

2 ulasan:

  1. Cita & Cinta ibarat dua persimpangan yang wajib kita tempuhi dalam satu masa. Memaksa kita memilih..yang itu @ yang ini... tika bolehkah kita melaluinya sekali gus..bukan x boleh tapi tak semua orang mampu..kadang-kadang salah satu perlu kita korban..tapi pengorbanan x bermaksud kehilangan...bahkan ia sebenarnya tambah nilai yang berganda....percaya @ tidak?? belajarlah dari kehidupan... moga ada yang kita dapatkan....

    BalasPadam
  2. syukran atas perkongsian :)

    BalasPadam