Senyuman indah

Khamis, 9 Ogos 2012

Rintihan

Suasana senja sering menghadirkan rasa sayu di kalbu, saat manusia mula beristirehat, melepaskan penat lelah berkerja, unggas juga terbang bahagia pulang ke sarangnya..

terkadang diri di landa bahagia, ibarat sedang mendengar alunan merdu, terkadang pula sepi terasa, seolah-olah tiada yang sudi bersama..kerinduan mula meniup hembusannya direlung hati, mula timbul rasa rindu pada mereka yang pernah wujud dalam hidupku, yang pernah melakar mimpi bahagia dan kisah duka bersama..

pengharapan timbul berbunga, pada DIA aku menadah tangan meminta, dikabulnya cita-cita yang sudah lama bertapak ditanah jiwa..

lihat lautan diwaktu senja, mentari mula melangkah ke tempat beradu, membiarkan rembulan menggantikannya..laut yang biru kini dihiasi cahayanya, tiada ungkapan melainkan Subhanallah, sungguh indah ciptaanNya..kita mula belajar akur dengan perintah, terima akan takdir..mentari tidak pernah ingkar, sampai masa biarkan rembulan mengambil tempat..laut tidak pernah menghalang mentari menghampar cahayanya..yakin takdir Allah adalah indah dan penuh hikmah…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan