Senyuman indah

Rabu, 8 Ogos 2012

impian

orang yang bijak adalah orang yang belajar,
dari pengalaman sendiri dan pengalaman orang lain,
pengalaman bukanlah khayalan,
tapi ia realiti sebuah kehidupan..

aku berjalan meniti kehidupan,
terus merangkak di titian ujian,
aku bangun menuju lembah kesabaran,
akhirnya aku bertemu hikmah dari Tuhan..

usia remaja ku penuh harapan,
aku punya cita2 dan impian,
aku dibesar dengan didikan,
hingga aku menggengam kejayaan..

terbang tinggi di awan,
air mata menjadi peneman,
aku jejaki tanah perantauan,
bukan tujuanku mencari keseronokkan,
akan tetapi aku menjunjung sebuah harapan..

kini aku menjejaki tanah airku,
bukan bererti aku sudah tamat menuntut ilmu,
di tanah airku akan bermula fatrah baru,
aku ingin menggapai kejayaan setinggi awan
yang pernah aku sentuh dahulu,
sedalam lautan yang pernah aku merentasi seketika waktu..

sepertiga malam menjadi saksi diriku,
tersusun jari jemariku memohon pada yang satu,
moga kejayaan dan keberkatan  mengeringiku,
dalam setiap langkahku di medan ilmu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan